이 영상은 20세기 후반 음악계에서 가장 독보적인 보컬리스트 중 한 명인 아르보 페르트의 음악 역사상 가장 포괄적인 컬렉션 중 최고의 작품들을 담고 있으며, 20세기 후반 음악계에서 가장 뛰어난 보컬리스트 중 한 명이 만들어낸 작품의 전 영역을 아우릅니다. 아래 링크된 전체 컬렉션을 확인해 보세요!
작곡가: 아르보 페르트
이후 에스토니아 작곡가 아르보 페르트의 언어를 완벽하게 모방하여, 혼돈과 혼란 속에서도 '고요하고 고요한 목소리'로 말하는 그의 언어를 즉시 알아볼 수 있게 되었습니다. 1935년에 태어난 페르트는 1960년대 후반, 모더니스트의 불협화음과 평화의 섬들을 고통스럽게 병치한 일련의 작품들을 통해 작곡적 성숙기에 도달했습니다. 이 작품들은 기독교적인 메시지를 담고 있었으며, 소련 당국으로부터 거센 비판을 받았습니다.
이 시점에서 그의 스타일은 진화하여 소박한 피아노곡 <알리나를 위하여>를 탄생시켰는데, 이 작품은 그의 향후 25년 음악의 열쇠를 쥐고 있습니다. 이 작품에서 그는 멜로디가 중심 음정을 따라 단계적으로 움직이는 '틴틴나불리' 기법을 개발하여 시대를 초월하면서도 독창적이고 독특하게 새로운 사운드 세계를 만들어냈습니다.
이 기법은 미국 미니멀리즘의 매끈한 확실성과는 거리가 먼 장르의 즉흥적인 고전으로 자리 잡았습니다. <프라트레스>와 그 다양한 편곡(여기에는 8곡이 수록되어 있습니다), <브리튼을 추모하는 칸투스>, 바로크 규모의 협주곡 앙상블을 위한 <타불라 라사> 등이 있습니다. 그 후 독일로 이주한 페르트는 이 기법을 그의 든든한 버팀목이자 영감의 원천이었던 기독교 문헌에 적용했습니다. 1982년 요한 수난곡을 시작으로, 마니피캇, 스타바트 마테르, 마리아 안티폰과 같은 성악 작품들을 발표했는데, 이 작품들은 전 세계 합창단의 표준 레퍼토리가 되었습니다.
지난 20년 동안 그의 음악 속 화성은 더욱 풍성해졌고, 낭만주의적 표현의 풍부함에 맞춰져 왔습니다. 심지어 <나는 참 포도나무다>와 <설화석고 상자를 든 여인>과 같은 성악 작품에서도 마찬가지입니다. 하지만 페르트 특유의 간결함은 쉽게 분류하기 어려운 동시에 아름다움을 긍정하고 청취자의 영혼을 감동시킵니다.
여기 언급된 모든 작품은 지난 20년 동안 널리 호평받은 현대 녹음물들을 통해 이 박스에 수록되었으며, 세트에는 전체 소책자 노트가 함께 제공됩니다.
트랙리스트:
0:00:00 바이올린과 피아노를 위한 슈피겔 임 슈피겔 (벤자민 허드슨 & 위르겐 크루제 연주)
0:10:22 알리나를 위하여 (위르겐 크루제 연주)
0:13:53 첼로와 피아노를 위한 슈피겔 임 슈피겔 (세바스찬 클링거 & 위르겐 크루제 연주)
0:23:26 타불라 라사: II. Silentium (햇필드 레슬리, 히르쉬 레베카, 얼스터 오케스트라 & 유아사 타쿠오 연주)
0:38:08 현악 사중주를 위한 프라트레스 (헝가리 국립 오페라 오케스트라 & 베네덱 타마스 연주)
0:46:49 벤자민 브리튼을 추모하는 칸투스 (헝가리 국립 오페라 오케스트라 & 베네덱 타마스 연주)
0:54:29 베를린 메세: VIII. 다니엘 저스틴(Daniel Justin), 리즈 대성당 합창단, 벤자민 손더스(Benjamin Saunders)가 연주한 Agnus dei
0:56:27 Elora Festival Singers 및 Noel Edison이 연주한 Bogoróditse Djévo
0:57:51 Jeroen van Veen이 연기한 안나 마리아를 위하여(Für Anna Maria)
0:59:12 파르티타 Op. 2: IV. 예룬 반 빈이 연주한 오스티나토
This video contains the best from the most comprehensive collection ever issued of Arvo Pärt’s music, surveying the full range of an output from one of the most distinctive voices in late 20th-century music. Check out the full collection linked bellow!
Composer: Arvo Pärt
Subsequently and exhaustively imitated, the language of the Estonian composer Arvo Pärt is immediately recognisable, speaking with the ‘still small voice of calm’ amid chaos and confusion. Born in 1935, Pärt reached compositional maturity in the late 60s with a series of works which painfully juxtaposed modernist dissonances with diatonic islands of peace, often Christian in message and raining down criticism from Soviet authorities.
At this point the evolution of his style produced an unassuming piano piece, Für Alina, which holds the key to the next 25 years of his music. For it he developed a ‘tintinnabuli’ technique where melodies move step by step around a central pitch, producing a soundworld timeless yet original and distinctively new.
From the technique grew instant classics of a genre at one remove from the slick certainties of US minimalism: Fratres and its many arrangements (eight of them represented here), the Cantus in memory of Britten, Tabula rasa for a Baroque sized concerto grosso ensemble and more. Then, having emigrated to Germany, Pärt applied the technique to the Christian texts which were always his rock and inspiration: first the St John Passion in 1982, followed by a sheaf of vocal works such as the Magnificat, Stabat Mater and Maria Antiphons which have become standard repertoire for choirs around the world.
In the last 20 years the harmonies in his music have filled out and become accommodated to a Romantic richness of expression even in sacred works such as I am the true vine and The Woman with the Alabaster Box, but there remains an individual simplicity to Pärt’s idiom that resists easy classification while continuing to affirm beauty and touch the souls of listeners.
All the works mentioned here are included in the box, in widely praised modern recordings made during the last 20 years, and the set is accompanied by full booklet notes.
Tracklist:
0:00:00 Spiegel im Spiegel for Violin & Piano played by Benjamin Hudson & Jürgen Kruse
0:10:22 Für Alina played by Jürgen Kruse
0:13:53 Spiegel im Spiegel for Cello & Piano played by Sebastian Klinger & Jürgen Kruse
0:23:26 Tabula Rasa: II. Silentium played by Hatfield Leslie, Hirsch Rebeccca, Ulster Orchestra & Yuasa Takuo
0:38:08 Fratres for String Quartet played by Hungarian State Opera Orchestra & Benedek Tamás
0:46:49 Cantus in Memory of Benjamin Britten played by Hungarian State Opera Orchestra & Benedek Tamás
0:54:29 Berliner Messe: VIII. Agnus dei played by Daniel Justin, Leeds Cathedral Choir & Benjamin Saunders
0:56:27 Bogoróditse Djévo played by Elora Festival Singers & Noel Edison
0:57:51 Für Anna Maria played by Jeroen van Veen
0:59:12 Partita Op. 2: IV. Ostinato played by Jeroen van Veen
댓글0개